Alla inlägg under september 2012

Av Bengt Briscoff - 29 september 2012 12:30

Tror jag börjar med det positiva idag.

En av årets kulturella höjdpunkter i Gbg, Bokmässan...att så många,trevliga människor, kan samlas på ett och samma ställe, fantastiskt positivt ! Författare och läsare på samma golv, ganska unikt tror jag.

Jag vill varmt rekommendera Steffo Törnquist's "Steffos spritbibel "
Humor, historik, fakta samt värme !
Att han var en duktig journalist och skribent m.m det visste jag innan, men denna "bibel" överträffade alla mina förväntningar! Därför ger jag Steffo en stor ELOGE !!! Alla Ni andra, köp, läs och begrunda ett mästerverk.

Jag brukar inte använda min blog till ovan recentioner, men var bara tvungen idag! Inte ens jag är felfri ! Försöker bara vara en trevlig/glad/ödmjuk medmänniska.

Nu det tråkiga !!!

FN VECKAN !
Visst är det fantastiskt när USA håller tjusiga "ordbajserital"
samtidigt vägrar man att betala sin skuld/avgift till FN, som alla andra länder får göra !!!

Är det inte USA, så är det KINA eller RYSSLAND som sätter käppar i hjulet för en eventuell politisk positiv utveckling.
De tre "musketörerna" har en egen agenda, som vanligt !!!

Kommer NI ihåg min ironiska fråga beträffande Vatikanstaten/Maffian ? Nåväl, idag hålls en rättegång i Vatikanen, i ett snarlikt ämne, nämligen korruption !!! Märkligt sammanträffande, eller har lilla jag "inside information" skratt ???
Carl Bildt kan ju läsa min blogg innan han håller nästa offentliga Tv-tal, hi hi hi ???

ÖNSKAR ER EN TREVLIG HELG & VAR RÄDDA OM VARANDRA !

PS. Glöm ej att läsa Jenny Strömstedts krönika i Expressen idag, kanonintressant !!! DS.

Bengt Briscoff

Av Bengt Briscoff - 28 september 2012 03:46

ÄNTLIGEN !!! Hoppas nu bara att kommunfullmäktige klubbar igenom detta underbara/genomtänkta förslag!

Jag har haft förmånen att arbeta i Dakar,Senegal under 8 månader. Bodde mitt i city, på 6:e våningen, mitt emot en moske' med minaret. Det var fantastiskt lärorikt och underbart att bli väckt varje morgon kl,05.10 !!! Helst när arbetsdagens timmar var ca:16 tim/dag. Man måste ta seden dit man kommer och vara ödmjuk/snäll. Eller hur ??? Det mest fantastiska var fredagsbönen, underbar kulturell/religiös upplevelse ?!?!?! När hela Dakar stannar upp, kl:12.15 AM. Vilken upplevelse, enda gången under hela veckan, som jag kunde ta en rökpaus+kaff & Cognac i 20 min, ENSAM, Jag verkligen såg fram emot fredagsbönen, och att få sitta och lyssna på en miljon högtalare i en mångmiljonstad, ungefär som halva London !!! Böneutroparen hade en ljuv o vacker stämma, nästan som klassisk barockmusik. Det var så vackert så jag rös, underbart !!!???
Jag undrar, om man kan fråga SL i Sthlm och Västtrafik i Gbg, möjligheten att nyttja deras högtalarsystem,så att alla inom Tullarna & Vallgravarna får möjlighet att lyssna till detta underbara.Eventuellt en stor "jävla" högtalare nere vid "Plattan" och en vid Poseidon, men det kanske inte går, för då skrämmer man väl ihjäl alla "pundare" och då stannar väl hela FINANSVÄRLDEN upp ?????? Ah, förresten, det är nog "fan" så mycket enklare att ha vanlig högmässa på söndagarna, med lite klockspel. Det är ju inte heller så illa pinkat, sade grisen. In'Shala o halleluja i himmelen ?"

(Ps. Om Profeten Muhammed var PEDOFIL ??? Hur kan då miljarders människor TRO på falsariet ??? Hjärntvättade sedan barnsben, eller ??? Ds.)

Funderar på att etablera en skandinavisk frikyrka i Saudi Arabien, tänk Er själva, söndags-bazar med lättklädda/sexiga blondiner, som säljer
Surströmming, palt & hembränt, och musik från Emil i Lönneberga !Vilken ypperlig affärside' ??? Helst ta sig in i landet utan visum/illegalt, vad gör väl
det ? Måste sprida lärdomen om "den lille sprätten" Jesus, det var en riktig spjuver ??? Blir man fängslad, kan man be att få några Tintin-magasin från ambassaden i Kairo ??? Men det är nog trångt och"jävligt" i cellerna, bland 2-åriga utvisade småflickor ??? Det är nog lika bra att stanna i Gbg,Friskväderstorget Hisingen. Nästan likadant ????????????

Var rädda om Er !!!
Bengt Briscoff

Av Bengt Briscoff - 26 september 2012 02:33

Jag hörde aldrig när Obama presenterade betalplanen över USAs
skuld/avgift till FN, i sitt "valtal" igår ?
Förmodligen är min engelska för dålig?
Mr President har mycket att stå i nu innan valspurten ! Tänk Er själva:
- ABORTFRÅGAN
- VAPENPOLITIK
- EKONOMI
- INVANDRING
- SOCIAL VÄLFÄRD
Alltså, allt som lilla Sverige, redan "löst"???!!!
Och eliten i Whasington/New York, leker världspolis ???
Tur att det finns olja/gas/naturtillgångar, att slåss om. Fan vad tråkigt livet hade blivit utan konflikter ??????

PANAXIA !
Lever jag på 70-talet ???
Sparka konkursförvaltaren nu ?!?!?!
Ge han en omplacering till äldreomsorgen/vården ? Han är säkert en riktig jävel på att byta blöjor, då han betett sig som en ??????!!!
Kan man inte konsultera Hells Angels
att utföra dessa uppdrag ???
En snilleblixt av mig ! Då hade det säkerligen fungerat ??????

GRIPENPLAN,
Dela upp partiet mellan USA, KINA O RYSSLAND, 15 plan/land ! Gör en bra business o sälj skiten !!! Ingen, jag lovar,ingen är intresserad av att inta lilla "skit-sverige", (förutom vår IT-teknologi, men det är en annan historia.)??????

Till sist: VA PROFETEN MUHAMMED PEDOFIL ?????? väntar på svar, och tacksam, om Du/Ni slutar hota mig, JAG KAN BLI SUR !!!!!!!!!! som Mowgli
i djungelboken, SKRATT!!! Ja ja ja !!! ???

Var rädda om Er.

Mvh,
Bengt Briscoff.

Av Bengt Briscoff - 25 september 2012 09:10

- Tintin = rasist
- Bamse = drogmissbrukare
- Pippi = dopad
- Bumbibjörnarna = drogmissbrukare
- Emil = hembrännare
Ja, listan kan göras hur lång som helst!
Smart marknadsföring ??? Ha-ha-ha !!!
För ingen "frisk" människa kan väl komma på att plocka bort Tintin ur ett Kulturhus ??? De lär få anställa många arbetslösa ungdomar för att gå igenom rasistisk/politisk barnlitteratur. Problemet är bara att våra arbetslösa ungdomar, varken kan läsa eller skriva??? Det kanske blir billigare att omplacera dessa "smartskallar", eller deras språk o klädval kanske platsar på Fryshuset ???
Du "mannen" som uttalade Dig i TV4,
ta av Dig kepsen, om Du överhuvudtaget nånsin får framträda i TV igen !!!???

Ps. Fick ett samtal från Saudi Arabien, förra veckan(enl nr presentatören)de gillade inte min fråga ang: VAR PROFETEN MUHAMMED PEDOFIL???
Jag är svensk,vi har yttrandefrihet, kan de etiska reglerna ! Dessutom påstår jag ingenting utan frågar Er, mina läsare. Oj, vad rädd jag blev, skratt !!!Ds.
" Har korgossarna inom katolska kyrkan ont i stjärten ? Är det organiserad Maffia som styr Vatikanen? Betalar de religiösa sekterna i USA, presidentkandidaternas kampanjkassor ??? "

¿ Vad vet väl lilla jag ?
Var rädda om Er !

Bengt Briscoff
Orädd skribent !!!

Av Bengt Briscoff - 23 september 2012 09:30

Undrar vad beslutsfattarna på migrationsverket gjorde igår ? Myskväll med sina barn ?

Skandal efter skandal, på detta verk !!!

Undrar vad som hände med "sunt förnuft" ?

Att ingen har försökt spränga migrationsverket, är ett under !?!?!?

Fantastisk bra reklam för lilleputt-landet Sverige ???

Hoppas verkligen att Bryssel reagerar med krafttag !!!

Var rädda om Er !

Bengt Briscoff

Av Bengt Briscoff - 20 september 2012 21:22

God afton,

Jaha, vad säger man, suck ...

Och, 7.2%, av svenskarna röstar på dessa "tokstollar" ???

Tröttsamt, vad har hänt med sunt förnuft ???

Ni förstår ju själva, personen i fråga, har säkerligen ingen hjärna ??????
Vad vet väl lilla jag ???

Var rädda om Er !?!?!?!?!?!?

Kram,
Bengt Briscoff.!

Av Bengt Briscoff - 20 september 2012 05:21

Det är ju underbart, AF binder upp sig med ett avtal, gentemot ett sk. bemanningsbolag. Undrar vad det avtalet kostade ???

Och sen påstår, repr. för AF, att de ej använt tjänsten ???

Det hör inte hit, avtal är som bekant bindande !

Jag har haft nöjet att träffa en Privat Coach, från Lernia, Gbg. Ett riktigt proffs ! Mycket intressant !!!

Naturligtvis,
En kvinna !!!

Var rädda om er,

Bengt Briscoff

Av Bengt Briscoff - 16 september 2012 14:52

Det är ju inte så konstigt, när de övriga partierna ej vågar diskutera den lika "brännheta" och aktuella frågan såsom: Invandrarpolitiken !!!

Begriper inte varför detta ämne ej diskuteras i media/tv-soffor.???

Vad hände med sunt förnuft ??????
"Om jag har 100 kr, kan jag ej låna ut 150 kr", den ekvationen går ej ihop,om jag inte lånar pengar!!!???"
Ungefär så är inv.politiken uppbygd ???
När till o med mina grannar, är vansinniga och menar på att man måste ta hand om de som redan är i Sverige. (de kommer från Iran, Irak o Kosovo !!! MÄRKLIGT ??
Allting verkar gå i ultrarapid ???
Ta bara räntan som ytterligare ex;
Hade man sänkt räntan i våras, hade vi haft en helt annan export-portfölj nu !!!??? Hm hm hm
Var rädda om varandra !

Bengt Briscoff

Ovido - Quiz & Flashcards