Direktlänk till inlägg 28 september 2012

BÖNEUTROP FRÅN MINARET I FITTJA.

Av Bengt Briscoff - 28 september 2012 03:46

ÄNTLIGEN !!! Hoppas nu bara att kommunfullmäktige klubbar igenom detta underbara/genomtänkta förslag!

Jag har haft förmånen att arbeta i Dakar,Senegal under 8 månader. Bodde mitt i city, på 6:e våningen, mitt emot en moske' med minaret. Det var fantastiskt lärorikt och underbart att bli väckt varje morgon kl,05.10 !!! Helst när arbetsdagens timmar var ca:16 tim/dag. Man måste ta seden dit man kommer och vara ödmjuk/snäll. Eller hur ??? Det mest fantastiska var fredagsbönen, underbar kulturell/religiös upplevelse ?!?!?! När hela Dakar stannar upp, kl:12.15 AM. Vilken upplevelse, enda gången under hela veckan, som jag kunde ta en rökpaus+kaff & Cognac i 20 min, ENSAM, Jag verkligen såg fram emot fredagsbönen, och att få sitta och lyssna på en miljon högtalare i en mångmiljonstad, ungefär som halva London !!! Böneutroparen hade en ljuv o vacker stämma, nästan som klassisk barockmusik. Det var så vackert så jag rös, underbart !!!???
Jag undrar, om man kan fråga SL i Sthlm och Västtrafik i Gbg, möjligheten att nyttja deras högtalarsystem,så att alla inom Tullarna & Vallgravarna får möjlighet att lyssna till detta underbara.Eventuellt en stor "jävla" högtalare nere vid "Plattan" och en vid Poseidon, men det kanske inte går, för då skrämmer man väl ihjäl alla "pundare" och då stannar väl hela FINANSVÄRLDEN upp ?????? Ah, förresten, det är nog "fan" så mycket enklare att ha vanlig högmässa på söndagarna, med lite klockspel. Det är ju inte heller så illa pinkat, sade grisen. In'Shala o halleluja i himmelen ?"

(Ps. Om Profeten Muhammed var PEDOFIL ??? Hur kan då miljarders människor TRO på falsariet ??? Hjärntvättade sedan barnsben, eller ??? Ds.)

Funderar på att etablera en skandinavisk frikyrka i Saudi Arabien, tänk Er själva, söndags-bazar med lättklädda/sexiga blondiner, som säljer
Surströmming, palt & hembränt, och musik från Emil i Lönneberga !Vilken ypperlig affärside' ??? Helst ta sig in i landet utan visum/illegalt, vad gör väl
det ? Måste sprida lärdomen om "den lille sprätten" Jesus, det var en riktig spjuver ??? Blir man fängslad, kan man be att få några Tintin-magasin från ambassaden i Kairo ??? Men det är nog trångt och"jävligt" i cellerna, bland 2-åriga utvisade småflickor ??? Det är nog lika bra att stanna i Gbg,Friskväderstorget Hisingen. Nästan likadant ????????????

Var rädda om Er !!!
Bengt Briscoff

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Briscoff - 6 november 2012 13:55

Snart är valet över i USA. Undrar om svensk media kommer bevaka KINA lika intensivt nu ??? Önskar Bonnier koncernen lycka till ! SVT har möjligen en liten chans, om de sköter korten rätt ???!!! Fan vad jag saknar Janne Schermans kloka ord...

Av Bengt Briscoff - 3 november 2012 09:31

Äntligen är det sluttjafsat om Säpos fest. Slipper vidare granskning, underbart ! Vad skönt det är med svensk DEMOKRATI !!! Lika för alla etc... * Fick man ta ut VAB, istället för semester, som riksdagsledamot ??? Väntar på förklaring ?!?!?! ...

Av Bengt Briscoff - 31 oktober 2012 11:15

JAG BEGRIPER EJ VARFÖR RASISM EXISTERAR !!! VAR RÄDDA OM ER !!! Bengt Briscoff...

Av Bengt Briscoff - 15 oktober 2012 08:21

Ska LO ändra aktiebolagsstiftningen då ? Jag tycker man ska anställa ekonomer i LO-borgen, så slipper man kläcka ur sig inkompetenta grodor ??? Moral & etik kontra vinstuttag enligt lag, är två skilda saker !!! Finns det någon kapitalinvesterar...

Av Bengt Briscoff - 14 oktober 2012 15:43

" Skulle behöva bibeln & koranen som ljudböcker. Någon som kan bränna dem åt mig "?? Eventuellt Tin-tin i Kongo, oxå. Var rädda om varandra ! Bengt Briscoff...

Ovido - Quiz & Flashcards