Direktlänk till inlägg 29 september 2012

FN & BOKMÄSSAN I GBG.

Av Bengt Briscoff - 29 september 2012 12:30

Tror jag börjar med det positiva idag.

En av årets kulturella höjdpunkter i Gbg, Bokmässan...att så många,trevliga människor, kan samlas på ett och samma ställe, fantastiskt positivt ! Författare och läsare på samma golv, ganska unikt tror jag.

Jag vill varmt rekommendera Steffo Törnquist's "Steffos spritbibel "
Humor, historik, fakta samt värme !
Att han var en duktig journalist och skribent m.m det visste jag innan, men denna "bibel" överträffade alla mina förväntningar! Därför ger jag Steffo en stor ELOGE !!! Alla Ni andra, köp, läs och begrunda ett mästerverk.

Jag brukar inte använda min blog till ovan recentioner, men var bara tvungen idag! Inte ens jag är felfri ! Försöker bara vara en trevlig/glad/ödmjuk medmänniska.

Nu det tråkiga !!!

FN VECKAN !
Visst är det fantastiskt när USA håller tjusiga "ordbajserital"
samtidigt vägrar man att betala sin skuld/avgift till FN, som alla andra länder får göra !!!

Är det inte USA, så är det KINA eller RYSSLAND som sätter käppar i hjulet för en eventuell politisk positiv utveckling.
De tre "musketörerna" har en egen agenda, som vanligt !!!

Kommer NI ihåg min ironiska fråga beträffande Vatikanstaten/Maffian ? Nåväl, idag hålls en rättegång i Vatikanen, i ett snarlikt ämne, nämligen korruption !!! Märkligt sammanträffande, eller har lilla jag "inside information" skratt ???
Carl Bildt kan ju läsa min blogg innan han håller nästa offentliga Tv-tal, hi hi hi ???

ÖNSKAR ER EN TREVLIG HELG & VAR RÄDDA OM VARANDRA !

PS. Glöm ej att läsa Jenny Strömstedts krönika i Expressen idag, kanonintressant !!! DS.

Bengt Briscoff

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Briscoff - 6 november 2012 13:55

Snart är valet över i USA. Undrar om svensk media kommer bevaka KINA lika intensivt nu ??? Önskar Bonnier koncernen lycka till ! SVT har möjligen en liten chans, om de sköter korten rätt ???!!! Fan vad jag saknar Janne Schermans kloka ord...

Av Bengt Briscoff - 3 november 2012 09:31

Äntligen är det sluttjafsat om Säpos fest. Slipper vidare granskning, underbart ! Vad skönt det är med svensk DEMOKRATI !!! Lika för alla etc... * Fick man ta ut VAB, istället för semester, som riksdagsledamot ??? Väntar på förklaring ?!?!?! ...

Av Bengt Briscoff - 31 oktober 2012 11:15

JAG BEGRIPER EJ VARFÖR RASISM EXISTERAR !!! VAR RÄDDA OM ER !!! Bengt Briscoff...

Av Bengt Briscoff - 15 oktober 2012 08:21

Ska LO ändra aktiebolagsstiftningen då ? Jag tycker man ska anställa ekonomer i LO-borgen, så slipper man kläcka ur sig inkompetenta grodor ??? Moral & etik kontra vinstuttag enligt lag, är två skilda saker !!! Finns det någon kapitalinvesterar...

Av Bengt Briscoff - 14 oktober 2012 15:43

" Skulle behöva bibeln & koranen som ljudböcker. Någon som kan bränna dem åt mig "?? Eventuellt Tin-tin i Kongo, oxå. Var rädda om varandra ! Bengt Briscoff...

Ovido - Quiz & Flashcards