Alla inlägg den 8 september 2012

Av Bengt Briscoff - 8 september 2012 16:53

Dubbelmoral förekommer som bekant nästan överallt ! I Sverige har vi t.ex alkoholpolitiken : ena handen säger, kom och köp (skatte-intäkter). den andra handen säger, fy fy aja baja (sjukvårdskostnader,missbruk etc.)

Alltså, då kan man väl inte kasta sten i glashus ??? WHY NOT ???!!! ;-)

ABORTFRÅGAN i Usa: Hur "jävla" korkade uttalanden får politiker göra ? Helt otroligt !!! Min lösning: låt kvinnorna bestämma ! Enkelt !?!?!?

VAPENLAGARNA i Usa: Tror "fan" att folk mördas, var femte minut. Med sådan idiotisk politik ?????? Min lösning: förbjud vapen/påföljd vid hantering 10 års fängelse. Enkelt ???

Nu får jag nog sluta, innan jag får "maffian" efter mig ??? Skratt !!!!!!

Jag som tyckte att vi har många tvivelaktiga politiker i Sverige, men som vanligt med USA; störst,bäst & "korkast", eller ??? vad vet väl lilla jag !!! hm hm hm ??????!!!!!

Jag lever i mitt tycke, i världens bästa land !!! Gratis vatten, ett fungerande totalsystem. Det är ju därför "alla" vill hit ??? SMÅ saker behöver vi justera, men det ordnar nog Fredrik innan nästa val, om Han är smart ??????

Var rädda om varandra !!!

Bengt Briscoff


Av Bengt Briscoff - 8 september 2012 11:48

Ca: 8000 000 000 sv.kr !!!

Visst är det underbart att ett litet land som Sverige, kan erbjuda hjälp till alla dessa nödlidande människor !!!

Hoppas verkligen att flyktingmottagningar/kommuner m.m är förberedda inför denna anstormning av nya människor !!!

Dessutom ska "vanliga svensson" acceptera en kraftig kulturkrock.

Det kokar redan nu på många håll i
Sverige, som bekant. Det är ju ingen
tillfällighet, att SD befäster sin position
inom svensk politik.

Löser man inte logistik & infrastrukturella förändringar, så lär
nog SD komma upp till 10-12% i kom-mande val. Förfasande siffror ?!?!?!

8 miljarder är väldigt mycket pengar !!!

Glöm inte bort: SKOLA,SJUKVÅRD,ÄLDREOMSORG !

Regeringen måste ge direktiv att höja pensionen för "vanliga" pensionärer,så att de får en dräglig levnadsstandard.

Det kanske borde vara på tiden, att granska de människor som sköter om våra pensionsbesparingar ?????????!!!

Var rädda om varandra !

Bengt Briscoff

Ovido - Quiz & Flashcards